zaterdag 14 mei 2011

Archiefbezoek aan het Utrechtsarchief


Op de foto alle broers en zussen Damen uit Utrecht v.l.n.r. op de onderste rij: Tante Marie, Tante San en Tante Catrien. Staand v.l.n.r.: Oom Jan (Johannes Hendrikus), Oom Anton (Anthonius), Oom Jo (Johannes Gerardus), Oom Co (Jacobus), en mijn Opa Bep (Gijsbertus Leendert)

Donderdag ben ik een dagje naar het archief geweest in Utrecht om op zoek te gaan naar familie met de naam Damen. Ik was er nog nooit geweest en op de site werd gesproken over een verbouwing en een vervangende locatie. Nou je kunt wel nagaan dus dat ik bij de verkeerde locatie aanklopte. Er was daar een aardige mevrouw aan de balie die het zo zielig vond voor mij dat ik een kop koffie kreeg van haar. Al met al stapte ik om een uur of 11 het archief aan de Hamburgstraat binnen. Ze hebben daar een aparte afdeling voor de stad Utrecht en daar heb ik dus een uurtje of 3 doorgebracht met het doorspitten van de DTP-boeken voor 1811 op zoek naar de naam Damen. Genoeg te vinden en ik had spijt dat ik mijn laptop niet mee had genomen. Ik heb vervolgens een half A4 schrijfblok vol geschreven met aantekeningen. Heerlijk gelunched in het ernaast gelegen oude kantongerecht en met een voldaan gevoel en een hoop aantekeningen om een uur of 3 de trein weer in gestapt. Succesvol dagje afgerond.

Geen opmerkingen: